Sportfolio

Oogkleppen af voor een inspirerende visie

In het ontwikkelen van de visie 2030 van Rotterdam Sportsupport hebben we de wereld van vandaag en de wereld van sport helemaal losgelaten. Oogkleppen af! We hebben trends en ontwikkelingen vanuit negen werelden verkend, van infrastructuur en milieu tot arbeidsmarkt & werk. Het resultaat is een verfrissende en inspirerende visie die verder gaat dan de standaardtrends en met nieuwe ideeën komt hoe sport, specifiek in Rotterdam, een belangrijke én mooie bijdrage kan leveren.

SportUtrecht zet Utrecht in beweging

We hebben het verhaal van SportUtrecht herijkt door hier meer holistisch naar te kijken: het geheel (van de twee fusie organisaties VSU en Harten voor Sport) is namelijk meer dan de som der delen. Deze vernieuwde identiteit is vervolgens geconcretiseerd in een communicatiestrategie vol handvatten voor alle medewerkers.

Nieuwe positionering brengt jongens aan het handballen

Het NHV wil meer jongens aan het handballen krijgen. We hebben ons daarom volledig ondergedompeld in de belevingswereld van 10-14 jarige jongens, onder andere middels context mapping en een brede trendverkenning. Het resultaat is een winnende positionering voor jongens handbal inclusief concrete proposities en een actieplan.

Sportify: de strategie voor de ongebonden sporter

NOC*NSF en de sportbonden willen de ongebonden sporter beter faciliteren, maar hoe? Met behulp van data analyse en kwalitatief onderzoek naar wensen en behoeften hebben we deze sporter in beeld gebracht: de flexsporter. De gekozen strategie in hoe deze flexsporter te bedienen zet NOC*NSF en de bonden in hun kracht en stimuleert samenwerking binnen het sportecosysteem.

Willem II voor altijd in het hart

De identiteit van een voetbalclub geldt als inspiratiebron, toetssteen en baken voor alles wat de club doet. In goede en in minder goede sportieve tijden. Voor het bepalen van de identiteit van Willem II zijn we letterlijk en figuurlijk terug gegaan naar het ‘hart’ van de club. Vanuit alle geledingen is meegedacht in het scherpstellen van de missie en waarden van de club.

Rotterdam: maximale impact door innovatie

De gemeente Rotterdam en de drie uitvoeringsinstanties (Sportbedrijf Rotterdam, Rotterdam Sportsupport en Rotterdam Topsport) hebben de ambitie om, met behulp van innovatie, meer impact te maken met sport en bewegen. Met dit consortium ontwikkelde wij de moonshot (de inspirerende stip op de horizon), de roadmap (hoe naar deze maan te vliegen) en de werkwijze.

De gymsport een stap verder

Als interimmanager van de business unit Sporters & Fans heb ik een team van productmanagers en communicatiemedewerkers mogen coachen en begeleiden in het in de markt zetten van gymsport activiteiten. Van de organisatie van alle wedstrijden in het land en de gave events als The Finals en A Touch of Gold tot nieuwe fun activiteiten en het nijntje beweegdiploma.

Superspetters leidt tot super spetters

Diepgaande inzichten van ouders en kinderen tezamen met de heldere zwemvisie van de KNZB liggen aan de basis van dit zwemlesconcept. Na verkenning van meerdere positioneringsopties is gekozen voor een positionering waarin de kennis en kunde van de KNZB samenkomt met het creëren van fun voor de jonge zwemmertjes. Want lol in zwemmen in de weg naar een leven lang (veilig) zwemmen.

Amsterdam kiest voor multisport

Voor Sportstimulering Amsterdam hebben we ons multisport gedachtegoed, zoals geuit in verschillende artikelen, doorontwikkeld tot het nieuwe Amsterdamse beleidsplan sportstimulering voor 4-12 jarigen. Het resultaat is een onderbouwde aanpak vol inspiratie om de stakeholders in de stad hierin mee te krijgen.

Diepgaande inzichten van ouders en kinderen tezamen met de heldere zwemvisie van de KNZB liggen aan de basis van dit zwemlesconcept. Na verkenning van meerdere positioneringsopties is gekozen voor een positionering waarin de kennis en kunde van de KNZB samenkomt met het creëren van fun voor de jonge zwemmertjes. Want lol in zwemmen in de weg naar een leven lang (veilig) zwemmen.